lunes, 20 de febrero de 2017

Divendres 17 de Febrer

Bona vesprada!

Avui hem dedicat mitja sessió a aspectes teòrics, i la resta a la posada en pràctica.

En primer lloc, mitjançant un Power-Point ens hem centrat en els interessos econòmics que hi ha en les diferents empreses mediàtiques (entramats amb interessos ideològics i comercials) on hem comentat que hi havien diferents païssos en accès a les tecnologies i altres que pel contrari no tenien la mateixa quantitat de recursos. Per tant, ahí es formava una gran bretxa econòmica. A més a més, hem comentat que les innovacions tecnologiques en educació van per darrere de les existents en el món de l´oci, economia i altres sectors..

No obstant això, els límits que existeixen entre lo públic i el privat ja que com bé sabem, una vegada pujada una fotografia, o qualsevol arxiu a la red ja "tots formem part de tot", doncs devem assumir que açò comporta una responsabilitat i sobretot alguns riscos de que la informació puga ser compartida amb la resta de la gent, o fins i tot arriscar-nos a dir, al voltant del món. També cal remarcar que estem sotmesos a diferents tipus de càmeres, imatges via satèl.lit actualment ja que abans no hi havia els mateixos recursos que tenim nosaltres hui a l´abast, o fins i tot dir que directament no hi havia tecnologia com per exemple en l´edat dels nostres avis. A mesura que hem anat evolucionant, hem anat emprant-la cada vegada més i s´ha convertit en un pilar indispensable per a les nostres vides, i en general, per a la nostra societat. Podriem estar parlant que del 1983 en avant ens considerem com a natius digitals, que hem nascut en l´era de la tecnologia, mentre que si fem un pas enrrere ens considerariem total inmigrants digitals.

Així doncs, hem comentat el progrès tan cridaner que ha experimentat l´ús d´Internet en els xiquets, la qual cosa, es cada vegada major i es podria dir que alguns adults també. Açò ho ha explicat mitjançant una estadística en xiquets i el seu ús dels mòbils, xarxes socials... on es reflectia que el 95% dels joves entre 10-15 anys feien ús de la xarxa i que el 100% considera que Internet és una ferramenta potenciadora per aprendre i buscar informació. He de remarcar que la gran part de xiquets avui en dia, consideren la xarxa útil per a la solució dels diferents problemes i cada vegada s´està fent menys ús de biblioteques o per exemple enciclopèdies que abans soliem emprar.

També hem observat diferents vídeos al voltant de l´autoria (com han singut el de Noah Kalina i el de Los Simpsons). Ací hem vist una seqüència de les diferents cares muntades com a fotograma en diferents espais o accions que realitzava el determinat personatge. Amb el dels Simpsons ens hem fixat que era un intent de plagi. A més, el de Noah  ha sigut realitzat en California que ens mostrava les diferents habilitats i competències de la nova generació multimèdia.
Per últim, hem continuat parlat sobre com Integrar les noves tecnologies a l´educació mitjançant webs, wikis, microblogs però sobretot hem acabat amb la nova proposta del Model TPACK, el qual, és una proposta per integrar la tecnologia en l´educació. Ací ens ha manat un treball que hem d´elaborar individualment per assabentar-nos més al voltant d´ell. Per finalitzar, hem comentat les 8 grans idees de Seymour Papert (1999).

D´altra banda, hem dedicat l´altra part de la sessió a l´el.laboració d´un calendari i a saber compartir o pujar arxius al Google Drive. 
Pel que fa a la pujada d´arxius, ens hem descarregat el nostre treball de les llicències Creative Common i hem fet una carpeta sobre la matèria i hem pujat l´arxiu. D´aquesta manera, haviem de compartir-ho públicament perquè la resta de companys pugueren observar tots els treballs fets per nosaltres i així aprendre uns d´altres. D´ací hem sel.leccionat la URL de l´arxiu de Drive i a continuació ho hem adjuntat a la pàgina del blog. Ara ja poden observar tots els nostres treballs!

En conclusió, hem après gran quantitat de coses mitjançant aquestes pràctiques, i ara disposem d´un calendari extraordinari en cadascun dels nostres blogs que ens recorda l´entrega i tramesa de treballs. Com que no sabíem bé la funció d´aquest, ara ja som tots uns experts i podem crear el nostre propi calendari o m´arriscaria a dir... agenda personal?

Fins prompte!!






No hay comentarios:

Publicar un comentario