viernes, 3 de marzo de 2017

Divendres 3 de Març

Avui hem iniciat la classe partint dels qüestionaris de la setmana passada, on hem creat com un full de càlcul  Excel amb les diferents estadístiques de respostes dels nostres companys. Partint d´ahí, hem creat una URL curta la qual hem enllaçat a la plataforma Moodle junt amb el document Excel per tal de completar la tasca requerida pel professor.
A més hem compartit a través de la pàgina creada al blog els enllaços dels nostres treballs del Model Tpack, i del test d´avaluació en Google Forms a l´apartat d´Evidències D´Acompliment. Ara s´hi pot accedir sense cap problema!
Seguidament, el mestre ha introduït la classe parlant sobre les PLE (Personal Learning environment) sobre com ha canviat la nostra societat al llarg dels anys a partir de la gran quantitat de coneixement que disposem al nostre abast, a través de ferramentes, tecnologies, xarxes socials..
PLE (sorgeix al 2004): 
Punt de vista tecnològic: Conjunt d´aplicacions basats en la web, agrupats en un o diversos subsistemes, que cada individu utilitza per dirigir el seu aprenentatge.
Punt de vista pedagògic: Manera d´aprendre amb les tecnologies (eines, processos, estratègies, competències).
S´hauria de fer una comparativa amb el sistema de gestió de cursos (LMS) (continguts que ofereix una institució educativa), que hi ha de diferents tipus d'àmbit públic o d´àmbit privat.
PLE (permet que l´alumne administre el seu entorn d´aprenentatge) (la quantitat de coses que utilitzes per formar-te de manera autodidacta, però també es pot incloure dins d' aquest els entorns dels amics, amb els quals comparteixes eixa informació.

Característiques:
  • Personalització (plataforma Moodle , ofereix el mateix per a tot l´alumnat)
  • Flexibilitat
  • Aprenentatge entre iguals
  • Aprenentatge permanent (entorn virtual com Moodle on es pot accedir quan està obert per a tots però si es tanca ja no es pot accedir
  • Arquitectura descentralitzada
  • Espai obert
Hi ha ferramentes que s´empren en tots els àmbits, per buscar informació, per guardar-la, compartir-la etc... Com per exemple: Poliformat, Moodle (formació), una agenda (per organització).
 En funció de la finalitat, podem emprar-les per: accedir a informació, reflexionar fent, o finalment, compartir en comunitat.
Per últim, hem vist la pedagogia que existeix darrere de totes aquestes ferramentes, com per exemple: que en molts casos, s´ha modificat o reconstruït mitjans tradicionals per considerar-los com innovadors. D´altres com el constructivisme (aprenentatge per entorn social i interaccionant). No osbtant això, ens podem trobar davant diferents contextos. Actualment en el nostre sistema educatiu ens trobem en un context complex (relacions causa-efecte) perquè l'aprenentatge emergisca. També, hem explicat el constructivisme ja que es troba molt present en la nostra societat d´avui en dia. (procés mental de l'individu, que es desenvolupa de manera interna a mesura que l'individu obté la informació i interacciona amb el seu entorn.

En conclusió, la gran teoria que resumeix aquestes diapositives és el Connectivisme , on s´explica que és mes important saber les coses per dur-les a la pràctica dins les xarxes socials que saber-ho com aprenentatge memorístic i no aplicar-ho a la realitat.

A continuació, ens hem donat d´alta en Padlet on hem pugut crear el nostre perfil amb una imatge i un nom propi per al domini. Hem de realitzar la tasca al voltant d´un personatge històric, músic, escriptor... el que més desitgem. Personalment, l´he feta del gran activista i polític sud-africà Nelson Mandela, el qual ha seguit un gran exemple a seguir en la nostra societat. A més, trobe que és de gran valor anomenar-lo per la gran tasca que va fer a l´Apartheid (supressió de la segregació racial).

Hem dedicat aquestos últims minuts de la classe per crear el Padlet amb imatges, vídeos i informació que el pròxim dia a classe explicarem als nostres companys. Per finalitzar, hem penjat la URL al Moodle i ací en Evidències d´Acompliment perquè tothom puga observar el realitzat pels companys i si tenim qualsevol dubte poder resoldre sense cap tipus de problema.

Fins prompte!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario